Jaký je význam předávacího protokolu
04. 07. 2019

Jaký je význam předávacího protokolu

Leckdo by si pomyslel, že si prostě kupující a prodávající, nebo majitel a nájemník, podepíšou mezi sebou smlouvy, předají si klíče a mise je splněna. Důležité je však nezapomenout si nemovitosti řádně převzít a předat. Protože co je psáno, to je dáno.

V kupní nebo nájemní smlouvě se většinou pouze zmiňuje vybavení, se kterým se daná nemovitost prodává, či pronajímá. Předávací protokol je v podstatě zápis předání, který obě strany podpisem potvrdí. A co lze do předávacího protokolu zapsat? Co by tam chybět nemělo?

U nájmu bychom se měli zaměřit na stavy měřidel - teplá voda, studená voda, plyn, elektřina, dálkové měřiče tepla na topeních. Dále se většinou uvádí počet klíčů od nemovitosti, pokud není v nájemní smlouvě, tak soupis pronajímaného vybavení. Je dobré si do předávacího protokolu nechat vždy podepsat i stav pronajímané nemovitosti. Abychom předešli sporům o to, kdo vady v nemovitosti způsobil. Natržené lino v chodbě, ulomený jezdec na zástěně sprchového koutu. Lze namítat, že se jedná o banality. Pamatujte na to, že stejně jako jste byt převzali, tak ho i budete předávat zpět majiteli a znovu sepíšete předávací protokol. 

V případě koupě nemovitosti samozřejmě stejně platí stavy měřidel, klíče od nemovitosti a opět bychom tam alespoň minimálně sepsali vady. Třeba vady, které vznikly od doby prohlídky, do doby předání. Zmínili bychom i nevyklizený sklep a datum, do kdy ho původní majitel hodlá vyklidit. Pokud není v kupní smlouvě uvedeno, je dobré sepsat movitý cenný majetek, který v nemovitosti zůstal a prodávající vás ubezpečuje, že ho již chtít nebude.

Suma sumárum, předávací protokol je zápis o stavu nemovitosti, kterou jste do svého opatrovnictví dostali. Nikdo nerad papíruje, ale řádně vyplněný předávací protokol vám může ušetřit mnoho peněz stržených z kauce, třeba jenom proto, že se vám nechtěla řešit nefunkční myčka, protože ji stejně nebudete používat.  V případě prodeje nemovitosti vám zase může ušetřit spory o skryté vady nemovitosti, protože to, že jsou zdi plesnivé, jste do předávacího protokolu zapsali a kupující to svým podpisem stvrdil.

Spěchat se vcelku nikdy moc nevyplácí a dělat věci napůl také ne. Trvejte na předávacím protokolu, řádně vše zkontrolujte, sepište, pozvěte si k podpisu klidně další osoby jako svědky. Můžete si tím ušetřit spoustu nemilých potíží.

Správný realitní makléř samozřejmě všechno toto zajistí za vás a se všemi potřebnými náležitostmi. V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení