Plánujete rekonstrukci nemovitosti? Vyhněte se těmto častým chybám
28. 06. 2023

Plánujete rekonstrukci nemovitosti? Vyhněte se těmto častým chybám

Připravujete se na rekonstrukci nemovitosti a toužíte po tom, aby vše proběhlo hladce a bez zbytečných komplikací? Ať už plánujete kompletní přestavbu nebo jen malou renovaci, může vás čekat nespočet úskalí. V tomto článku se zaměříme na nejčastější chyby, kterých se lidé při rekonstrukci dopouštějí. 

Nedostatečné plánování a příprava

První a často velmi podceňovaný krok v jakékoli rekonstrukci je plánování. Je důležité mít jasnou představu o tom, co chcete dosáhnout, jaký bude konečný výsledek a kolik peněz jste ochotni do projektu investovat.

Je dobré mít detailní plán, včetně časového harmonogramu a nákladů. Připravte se na překvapení - často se objeví nečekané problémy, které mohou způsobit zpoždění a zvýšení nákladů. Je proto žádoucí mít pro tyto případy připravenou finanční rezervu.

Snažte se také vyhnout impulzivním rozhodnutím a nepromyšleným změnám uprostřed rekonstrukce. Tyto změny často vedou k prodloužení prací a zvýšení nákladů.

Špatný výběr dodavatelů či řemeslníků

Kvalita práce provedené při rekonstrukci je výrazně ovlivněna tím, koho si najmete. Je důležité pečlivě vybírat dodavatele a řemeslníky.

Doporučuji provést důkladný průzkum, požádat o doporučení od přátel, rodiny nebo sousedů. Nebojte se požádat o reference a ukázky předchozí práce. S výběrem vhodného dodavatele vám mohou pomoci i portály, na kterých si zadáte poptávku a následně vám samotné firmy dodají cenovou nabídku. Mějte ale na paměti, že nejlevnější nabídka nemusí být vždy nejlepší.

V neposlední řadě vytvořte s budoucím dodavatelem smlouvu, která jasně specifikuje rozsah práce, časový rámec a cenu. Toto dodává oběma stranám jistotu.

Nedodržování stavebních předpisů a norem

V České republice existuje řada stavebních předpisů a norem, které je nutné dodržovat. Z těchto předpisů a norem plynou povinnosti ať už firem provádějících rekonstrukci, nebo samotných majitelů nemovitosti.

Porušení těchto předpisů může vést k vážným problémům včetně finančních sankcí nebo dokonce nutnosti uvést nelegálně provedenou rekonstrukci do původního stavu

Využijte služeb odborníka, který má s těmito předpisy zkušenosti. Je to investice, která se vám může vrátit v podobě úspory času, peněz i starostí.

Přehlížení energetické náročnosti  

V dnešní době je důležité myslet při rekonstrukci i na energetickou efektivitu. Modernizace systémů vytápění, izolace nebo výměna oken mohou přinést významné úspory nákladů v dlouhodobém horizontu. 

Při rekonstrukci nemovitosti se zaměřte na zlepšení energetické náročnosti. To vede nejen ke zvýšení hodnoty nemovitosti, ale také k ochraně životního prostředí. Investice do energetické náročnosti se vám vrátí i v podobě nižších nákladů na vytápění a chlazení. Je to krok, který stojí za to zvážit.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení