Úschova kupní ceny. Proč to má smysl?
30. 09. 2019

Úschova kupní ceny. Proč to má smysl?

Kupujete nebo prodáváte nemovitost a řešíte, u koho vlastně budou peníze, které jako kupující zaplatíte prodávajícímu, nebo jako prodávající dostanete od kupujícího za svou nemovitost.  A kdo je tedy bude opatrovat? A jak dlouho?

Kam budou peníze schovány pro dobu převodu vlastnického práva na katastrálním úřadě, by si obě strany, jak kupující, tak i prodávající, měli ujasnit již při sestavování kupní smlouvy. Nabízí se celkem 4 možné varianty. Variantu, kdy by si kupující a prodávající předali peníze z ruky do ruky a tím byl obchod vyřešen, za variantu nepovažuji.

Každý z nás využívá denně služeb bank. Banky nabízejí možnost úschovy kupní ceny.  Z pohledu důvěry to vypadá nadějně, ale má to i své zápory. Bankovní instituce neumí úschovu listin, nemají moc flexibilní právní zázemí, cena úschovy se odvíjí od výše schované částky a nepřipraví vám návrhy kupních smluv, nelze ani moc připomínkovat smlouvy o úschově. V rámci důvěryhodnosti je jedná o instituci kontrolovanou ČNB a vklady na účtech jsou pojištěny. Ovšem je to také jedna z nejdražších variant.

Advokát, či notář? Advokát je nejčastěji využívaným schovatelem finančních prostředků, protože jeho služeb nejvíce využijete během celého procesu koupě. Většinou rovnou zajišťuje přípravu kupních smluv, stará se o administrativu spojenou s přepisem vlastnického práva na katastru, stejně tak i spolu s vámi sepíše smlouvu o advokátní úschově. Advokát ve většině případů i komunikuje s katastrálním úřadem v případě nějakých problémů v probíhajícím přepisu. Advokát je registrován u Advokátní komory, musí mít pojištění odpovědnosti alespoň na 5 milionů korun. Advokát ke každému případu zřizuje zvláštní bankovní účet, který je oddělen od jeho majetku. Avšak svým majetkem v případě problémů ručí. Neručí za něj stát. Pak nám tu zbyl notář, kterého lze zařadit na stejnou hromadu jako advokáte, s rozdílem, že advokát si účtuje za své služby kolik chce, notář je vázán vyhláškou. Registrován je pod Notářskou komorou a odpovědnost také nese jako fyzická osoba.

,,A co ta realitka? Tam to přeci vyjde nejlevněji. Mají to dokonce zdarma.“ Toto heslo naštěstí už moc renomovaných realitních kanceláři nepoužívá. Dnes se snaží klientovi zajistit co nejbezpečnější obchod a mnoho realitních kanceláří má své advokáty, notáře, nebo spolupracující banky, kteří jim díky dlouhodobé kooperaci dávají nižší poplatky. Ne málo často se v minulosti dělo, že realitní kanceláře schovávaly kupní ceny klientů na své běžné účty, pak s nimi jejich majitelé buď zmizeli, nebo třeba kvůli pohledávkám byl jejich účet zmrazen exekutory. Žádná solventní realitní kancelář nebude mít problém s realizací úschovy kupní ceny dle vašeho výběru.

Proto stejně jako si chráníte své mobilní telefony, peněženky, domácnost, chraňte i své finance, za které prodáváte nebo kupujete nemovitost. Ne vždy se šetřit vyplácí.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení