5 mýtů kolem hypoték
5. 12. 2016

5 mýtů kolem hypoték

Hypoteční úvěr je často jedinou formou zadlužení, kterou je většina lidí ochotna přijmout. V současné době se hypotéky pohybují na historickém minimu a jsou velmi levné. Vždyť úroková sazba již prolomila magickou hranici 2 % a dohodnout si úrok kolem 1,7 % není žádný problém. Tím se hypotéky staly dostupné téměř pro každého a hodně lidí toho využívá. Někteří však na tuto půjčku nahlížejí příliš růžovými brýlemi a myslí si, že dostanou několik milionů na počkání a bez práce. Jenže tak to není. Pojďme se společně podívat na 5 nejčastějších mýtů, které se kolem hypotečních úvěrů objevují.

Mýt č. 1: I s prázdnou peněženkou dostanu kolik chci

Žádat o hypotéku bez jakýchkoliv úspor? Do letošního října to ještě šlo, i když to vůbec nebylo snadné a už vůbec ne zodpovědné. Po úpravě zákona však banky již nesmí půjčovat 100% půjčky, ale jen zhruba 90-95 % celkové částky. Vytvořit se rezervu na nenadálé situace se tak vyplatí víc, než kdy jindy.

Mýt č. 2: Schválení hypotéky už je pouze formalita

Představa, že přijdete na přepážku banky, zažádáte si o hypotéku a za půl hodinky odcházíte s tučným balíkem peněz v kapse, je poměrně utopistická. Než vám banka půjčí nějaké peníze, předchází tomu spoustu papírování, dokládání nejrůznějších dokumentů, potvrzování příjmů ze strany zaměstnavatele, odhady nemovitosti, …

Mýt č. 3: Co nejdřív to splatím a ušetřím

Čím dříve je dluh splacen, tím méně zaplatíte na úrocích. Ovšem tím vyšší budete mít i měsíční splátku. Pokud máte dostatečný příjem, není to žádný problém, ale jiná situace nastává ve chvíli, kdy s takovou splátkou sotva vyjdete. Proto je lepší dobu splatnosti trochu natáhnout a spíše si šetřit bokem nějakou rezervu, kterou můžete využít hned po skončení doby fixace. Po té je totiž možné hýbat jak s výší splátek, tak s dobou splatnosti. A navíc nebudete žít několik desítek let ve strachu, že se vám rozbije pračka a vy nebudete mít na novou.

Mýt č. 4: Prodejní cena = odhadní cena

Mnoho lidí se domnívá, že jim banka půjčí tolik, kolik zaplatili prodejci nemovitosti. Ale tak to není. Banka se neřídí prodejní cenou, za kterou jste nemovitost pořídili, ale tzv. odhadní cenou, kterou určí odhadce banky. A ta se může často lišit až o několik stovek tisíc korun.

Mýt č. 5: Všecko si zařídím a oběhám sám

Je to také možná varianta, ale připravte si hodně dnů dovolené. Podpisem úvěrové smlouvy proces zdaleka nekončí, ale je potřeba zařídit spoustu dalších věcí, jako je například pojištění, zapsání nemovitosti do katastru nemovitostí, pečlivá kontrola všech smluv, úschova peněz, … Využijte pomoci profesionálů a soustřeďte se na to, co je pro vás prioritní a podstatné.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení