Nižší příjem kvůli koronaviru? Žádejte odklad splátek
26. 03. 2020

Nižší příjem kvůli koronaviru? Žádejte odklad splátek

Česká bankovní asociace doporučila bankám, aby klientům umožnily odklad splátek u hypotečních a ostatních úvěrů. O tříměsíční odklad splátek mohou požádat klienti, kteří přišli o část nebo celý zdroj příjmů.

Mimořádná situace způsobená koronavirem
Koronavir ohrožuje nejen zdraví obyvatel, ale i zdroje jejich příjmů. Tisíce provozoven bylo uzavřeno nebo funguje v omezeném režimu. Podniky ukončují výrobu. Zaměstnanci přicházejí o velkou část příjmů z důvodu ošetřovného na děti. Mnoho lidí je v karanténě nebo postiženo onemocněním. 

Jak splácet hypotéku? Můžete v době finanční tísně způsobené mimořádnou situací z důvodu ohrožení koronavirem žádat o odklad splátek? Ano!

Dohoda bank o odkladu splátek
Na základě doporučení České bankovní asociace budou banky souhlasit se žádostmi o mimořádné odložení splátek, a to až o tři měsíce. O odklad splátek můžete požádat, pokud splácíte hypoteční nebo spotřebitelský úvěr. Na odklad splátek budou přistupovat i stavební spořitelny nebo nebankovní společnosti. 

Odklad splátek není automatický a neplatí pro všechny klienty. O odklad splátek musíte banku požádat a zároveň prokázat (doložit) důvod žádosti. Banky budou každou žádost posuzovat individuálně. 

Sporné body v postupech bank
Banky se dosud neshodly na postupu, zda budou klientům po dobu tří měsíců účtovat úroky z úvěru a další poplatky. Zároveň nepanuje shoda ohledně možného zápisu do bankovního registru. Odklad splátek z důvodu koronaviru se podle některých bank do registru dlužníků zapíše, ale ne jako negativní záznam, který by klienta poškodil v budoucnu. 

Jak požádat o odklad splátek
Řada bank už na svých internetových stránkách zveřejnila formulář, prostřednictvím kterého můžete o odklad splátek požádat. Ostatní banky vyzývají, abyste je kontaktovali e-mailem. Každou žádost je nutné bance doložit. 

Kdo má nárok na odklad splátek:
- osoba, která koronavirem onemocněla nebo je v karanténě 
- osoba, která nepracuje z důvodu překážky na straně zaměstnavatele 
- osoba pobírající ošetřovné na dítě
- OSVČ, které poklesly příjmy z důvodu uzavření provozovny 

Kdy podat žádost
O odkladu splátek se uvažuje od příštího měsíce (dubna). Žádost o odklad společně s doložením nároku posílejte bankám minimálně 10 dní před termínem splátky. Zároveň je nutné, abyste v dané době nic nedlužili. OSVČ musí mít aktivní živnost ještě před datem vyhlášení mimořádného stavu.

Konkrétní pravidla nastavují banky v souladu s interními předpisy. Konkrétní postup vám upřesní pracovníci jednotlivých bank. 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení