Služba, za kterou se platit vyplatí
04. 12. 2022

Služba, za kterou se platit vyplatí

Jen nafotí, podá inzerát a usmívá se při prohlídkách. Nakonec inkasuje tučnou provizi. I s takovým názorem a zkresleným pohledem se setkávají realitní makléři. Opak je pravdou a v současné situaci to platí dvojnásob. Právě teď se totiž majiteli vyplatí obrátit se při prodeji nebo pronájmu nemovitosti na profesionála.

Proč je spolupráce s realitním makléřem výhodná a jaké služby dokáže pro klienta zajistit?

Provizi realitní kanceláři za odvedenou práci hradí ten, kdo si službu objednává. Zpravidla se jedná o prodávajícího nebo o pronajímatele.

Okolo spektra poskytovaných služeb panuje celá řada mýtů. Majitelé nemovitostí by měli vědět, proč je s realitním makléřem výhodné spolupracovat. Ano, za služby se platí, proto by měl klient vědět, co vše placená služba obsahuje.

Kompletní servis zahrnuje přípravu nemovitosti k prodeji, Home staging, 3D scan nemovitosti, videoprohlídku, profesionální nafocení, správné ocenění, inzerci, propagaci na sociálních sítích, jednání se zájemci, vyjednávací schopnosti, právní služby a další servis až po předání nemovitosti. Další služby mohou zahrnovat také úklid, sekání trávy, vyklízení nebo stěhování.

V průběhu spolupráce makléř majitele informuje o stavu prodeje, počtu prohlídek, počtu vážných zájemců a případných nabídkách na vyjednávání o ceně.

Právě při jednání o snížení ceny nemovitosti se vyplatí mít prostředníka. Majitel totiž často na prohlídce kývne na první nabídku, která je pro něho ale většinou nevýhodná. Samozřejmě, pokud majitel prodává nemovitost jednou za život a v podobné obchodní situaci si ocitá poprvé, není schopen se rychle rozhodnout nebo naopak odsouhlasí něco, co si dobře nepromyslel.

Makléř má ale v takových situacích přehled o zájemcích i o tom, jakou slevu je možné nabídnout a co už je příliš. Doporučí počkat na další zájemce nebo vyjedná výhodnější sumu.

V každém případě je těchto jednání, které mohou být pro majitele nepříjemné a stresující, ušetří. 

Proč se služby realitního makléře vyplatí

Zkušený a kvalitní realitní makléř dokáže nemovitost prodat za vyšší cenu, než kdyby si ji majitel nemovitosti prodával sám. Ušetří vám spoustu času a nervů. A právě v této době, kdy se nemovitost neprodá za týden, jsou potřeba služby a znalosti odborníka více než kdy jindy.

Zmínit je třeba i správně zpracovaný odhad tržní ceny, ten je zárukou rychlého prodeje a úsporou vašeho času a nákladů. Časová úspora při zastoupení v jednání se zájemci je nesporná, stejně jako odborná pomoc při administrativním zpracování smluvní dokumentace. Řada makléřů poskytuje i doplňkové služby v podobě finančního poradenství, klienti s koupí nemovitosti získávají i výhodnější pojištění nebo hypoteční úvěr.

Kolik se platí realitní kanceláři

Poplatek za služby se odvíjí od prodejní ceny nemovitosti nebo od výše pronájmu nemovitosti. Obvykle je provize nastavena na 3 až 6 % z prodejní ceny nemovitosti. U pronájmu odpovídá odměna výši měsíčního nájemného bez služeb. Provize většinou zahrnuje kompletní balíček služby. Někdy je součástí i vyhotovení průkazu energetické náročnosti budovy, vyřízení legalizace černých staveb a podobně.

Nejlepší služby klient získává při exkluzivním zastoupení, proto platí, že nejlepší realitní makléři pracují pouze exkluzivně, aby klientům mohli věnovat plnou péči.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení