Nový stavební zákon slibuje zrychlení procesu. Naráží však na četná ALE
25. 08. 2021

Nový stavební zákon slibuje zrychlení procesu. Naráží však na četná ALE

Po novém stavebním zákonu volají developeři i soukromé osoby. Pomalý proces povolování staveb je výrazným limitem efektivního rozvoje měst a přispívá i k rostoucí ceně nemovitostí. Jaké změny slibuje nový stavební zákon?

Zásadní předpis v povolování staveb

Česká republika je dlouhodobě kritizována pro pomalé vyřízení stavebních povolení. Tato skutečnost výrazně brzdí rozvoj měst, komplikuje bytovou situaci i komerční výstavbu a přispívá i k růstu cen nemovitostí. V legislativním procesu je návrh nového stavebního zákona, od kterého si zákonodárci slibují výrazné zjednodušení a urychlení procesu.

Co přinese nový stavební zákon

Úspěšná implementace nového stavebního zákona znamená vznik nezávislé soustavy stavebních úřadů, které budou řízeny centrálně jako soubor státní stavební správy. Zároveň by měly být zrušeny speciální stavební úřady. Celý proces bude digitalizovaný s možností kontroly.

Důležitou změnou je sloučení jednotlivých procesních postupů do jednoho řízení, které zastřeší dílčí kroky a jednotlivá povolení (územní plán, životní prostředí aj.). Kompletní vyřízení stavebního povolení nesmí trvat déle než 1 rok.

Nový stavební zákon do června 2023

Pokud bude nový stavební zákon schválen, měl by být účinný od 1. června 2023 s tím, že některé dílčí změny budou provedeny dříve. Překážkou je aktuálně sloučení dotčených orgánů, které vydávají k žádosti o povolení stavby nejrůznější stanoviska.

Sloučení stavebních úřadů pod jeden centrálně řízený orgán by mělo zajistit transparentnost celého procesu a eliminovat prosazování nejrůznějších soukromých zájmů.

Revoluce nebo nepřehledný proces?

Nový stavební zákon by měl nahradit stavební zákon z roku 2006, který sliboval jednodušší proces a rychlejší vyřízení stavebního povolení.

Totéž si zákonodárci slibují od nového stavebního zákona.

Je otázkou, zda implementace navrhované úpravy přinese tolik očekávané změny do praxe nebo to bude naopak znamenat komplikaci už tak nepřehledného a náročného stavebního řízení.

Minimálně pro soukromé osoby by se mělo jednat o pozitivní posun vpřed. V rámci jednoho stavebního řízení budou osloveny všechny orgány, které se k povolení stavby musí vyjádřit a vyjádření si zajistí samotný stavební úřad. Nadějnou zprávou je i zmiňovaná digitalizace, kontrola dílčích kroků a limit pro celkovou délku vyřízení.

Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel
Autor: Dominik Ondrůšek, LL.M. - jednatel

O Nás:

"Jsme mladý, energický a pro reality zapálený tým. Používáme ty nejmodernější technologie na trhu a pravidelně je inovujeme. Jako jedni z mála umíme pracovat s internetovým marketingem, nejen na sociálních sítích, ale i na Sklik, Google Ads, či Youtube, čímž zajistíme maximální možný dosah daného inzerátu. Našim hlavním cílem je spokojenost klienta a ze svých zkušeností víme, že té docílíme především rychlým a seriózním jednáním. Jak často říkáme: „Kde je vůle, tam je cesta“. Máte problém? Najdeme společně řešení! Neváhejte nás oslovit, nebudete litovat."

Kde se nachází naše kancelář?

CENTURY 21 FairTrade se nachází na Hlaváčkovo náměstí ve Slaném. Díky prvotřídnímu brandingu nás nepřehlédnete. Dveře jsou pro Vás vždy otevřené, rádi Vám se vším ochotně porádíme. Ať už já, či moji kolegové. Za každého člověka ve své kanceláři se osobně zaručuji. Jsme zkušený tým specialistů, který má milionové roční obraty a mimo jiné disponujeme povinným pojištěním odpovědnosti a přísnou certifikací.

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani realitní makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na dobrém jméně a pověsti naší kanceláře. Za mě a můj tým pak hovoří především reference spokojených klientů.

Jak probíhá obchod, svěřený do naších rukou?

HLADCE...

Pokud by Vám tato odpověď nestačila, zde je konkrétní:

Kontaktujte nás a domluvíme si společnou schůzku, kde si promluvíme o Vaší nemovitosti a Vaší představě. Od teď to můžete nechat celé na nás. Následně vyhotovíme srovnávací tržní analýzu, na základě které stanovíme reálnou tržní cenu nemovitosti. Určíme prodejní strategii a začneme s prodejem. Vytvoříme profesionální fotografie, videoprohlídku se zábery s dronem, 2D a 3D plánek s půdorysem a poutavý popis. Inzerujeme na všech (námi) placených i neplacených inzertních serverech (jako např. Sreality, Reality iDnes, Bazos, Ceskereality, Reality,...).

Prohlídky budou probíhat po domluvě s Vámi, budou podléhat protokolu a díky videoprohlídkám zvýšíme pravděpodobnost úspěšné prohlídky (nalezení kupce). Jakmile kupce nalezneme, složí na depozitní účet rezervační depozitum a podepíše rezervační smlouvu. Následně zasíláme podkady panu advokátovi, který vyhotoví kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově. Obě strany je obdrží k náhledu a kontrole. Po schválení smluvní dokumentace se sejdeme na podpis u pana advokáta, který zároveň ověří veškeré podpisy. Kupující strana složí kupní cenu na účet advokátní úschovy, po připsání financí, vyhotoví pan advokát výpis z účtu, který klientům zašleme.

Následně vložíme návrh na vklad vlastnických práv na katastr nemovitostí, katastr provede tzv. plombu na nemovitosti pod číslem jednacím, to Vám bude poskytnuto pro kontrolu online. Na katastru nemovitostí se ze zákona vztahuje ochranná lhůta 20 dní na vklady. To znamená, že 20 dní musí smlouvy dle zákona "ležet" na katastru a nesmí se s nimi manipulovat a ani je zapsat.

Po uplynutí ochranné lhůty katastr provede zápis vlastnických práv na nového majitele (kupujícího). My veškerou aktivitu pravidelně monitorujeme, čili jakmile se takto stane, uvědomíme Vás, a pan advokát ihned uvolní peníze z úschovy prodávajícímu. V poslední fázi proběhne předání nemovitosti, kde do předávacího protokolu, který Vám vyhotovíme, zachytíme předávané počty klíčů, stavy elektřiny, vody, plynu a soupis vybavení. Nyní je obchod u konce, poděkujeme si za spolupráci obdržíte od nás pozornost, za důvěru.

Kolik si za to vše od Vás účtujeme? z pravidla 3% bez DPH z kupní ceny...(Ovšem díky profesionálnímu přístupu dokážeme prodejní cenu navýšit průměrně o 10%!)

Co získá prodávající?

Profesionální realitní a přidružené služby za výhodnou cenu, právní servis a advokátní úschovu zdarma! Především ale jistotu férového obchodu.

Co získá kupující?

V první řadě prověřenou nemovitost. Pro naše klienty jsme si připravili kromě jistoty, profesionálního přístupu a právních služeb zdarma také slevy u našich smluvních partnerů (např.: Plastová okna, rodinné Řeznictví Řisuty, Stavební firma BettyStav, Zemní práce Urban, tepelná čerpadla Panasonic...)

 

Depozitní účet pro rezervační účely: 3210210210/5500

 

Náš tým:

 

 

Dominik Ondrůšek, LL.M. - majitel & jednatel společnosti 

 

Bc. Stanislav Chvapil - majitel společnosti

  

Bc. Adam nosál - realitní makléř

Jan Havelda - realitní poradce

488460d5-9410-46ce-8aa4-79fc82d250f2-removebg_1

Viktoriia Shumanskaya - realitní poradkyně

DSC_5188_5-removebg

Anežka Vestfálová - realitní makléřka

 

Michaela Suchomelová - finanční poradkyně

 

Josef Dundr - investiční poradce

img_5414-removebg-preview

Jana Horáková - Office Manager